Välkommen till vår nya blogg!

Här startar livet, eller i alla fall Söderhamns Gospelkörs life in cyberspace! Bloggen som alla körmedlemmar, Gospelentusiaster, musikintresserade, fans, sociala och underbar människor bör hålla total koll på!

Vi är en härlig samling människor i olika åldrar med en gemensam nämnare: Vi ÄLSKAR att sjunga GOSPEL!!!

Vi övar varannan torsdag i Norrtullskyrkan i Söderhamn kl 19.00 - 20.45 ca. Vår nästa övning är nu på torsdag den 25 mars.

Huvudman för kören är BILDA och alla som vill får vara med.

Jag som skriver detta och leder kören heter Lena Pettersson. Jag är en rätt vanlig, fast ändå ovanlig drygt 40-årig småcrazy "tjej" som tycker oerhört mycket om att sjunga! Jag har annat arbete och sysslar med sång och musik på min fritid.

Min bror Rune Bertilsson delar ansvaret för kören med mig. Han är en riktig fena på pianot och ser till att det svänger bra om våra låtar!

Denna blogg kommer att uppdateras vad gäller övningar, sjungningar, "reportage" om genomförda konserter osv...

Kommentera gärna!


Kommentarer
Postat av: Gunnel

Visst syns det att vi har jättekul! Fler borde komma och fylla på sina energidepåer tillsammans med oss.

2010-04-08 @ 22:47:43
Postat av: Peter Johansson

Hej på er gänget! Nu ser jag på sidan att träningstiderna passar mig så att jag kan vara med igen och sjunga med er underbara mäniskor som jag saknar så mycket.

Vi syns den 6 Maj

Hälsningar Peter Johansson

2010-04-13 @ 21:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0